• Categories
  • Archives

After Africa State Channel Brazil TV Wants to Reach the US

Lula and TV BrasilThe government of Brazil has just launched its international Public Broadcasting Service with the initial purpose of penetrating the African continent, more precisely the former Lusitanian Empire where Portuguese is spoken.

Brazilian President Luiz Inácio Lula da Silva officially launched the international Brazil TV channel from the Itamaraty Palace, seat of Foreign Affairs Ministry with the presence of representatives of the African community.

During the launch of the new channel Lula called the public TV of “My TV.” “I used to complain a lot with Franklin (Martins, Minister of Social Communication), “I used to say, but boy, you are so big and you cannot make my TV international. I’m leaving in seven months and perhaps I won’t see the full integration of our television. I would like to see it before leaving the government,” said the president.

Lula deflected criticism that TV Brasil had a strong influence of government. “You can make a quality TV that is not pro-government, but it’s not just opposition either. A TV that has insights to make correct political analysis. That tells the facts like they are without fear of displeasing or pleasing anybody. We want a TV that can show overseas a Brazil like it in fact is.”

According to the Brazilian presidency website, the Brazil TV will cater to the almost three million Brazilians living overseas.

The signal is expected to reach 49 African countries including those were Portuguese is the main language, Angola, Mozambique, Cabo Verde, Guinea, Guinea-Bissau, Equatorial Guinea and Santo Tomé and Principe.

The signal in Portuguese language follows on the steps of other public broadcasting services such as Italy’s RAI; Britain’s BBC; Spain’s TVE; France’s TV5 and NHK from Japan.

The Brazilian government has signed a contract with the African pay TV operator Africa-Multichoice to distribute the signal.

Brazil already has an international television channel but it is private and belongs to the powerful media group Globo.

The government has announced that it intends to take TV Brazil “soon” to the United States, where most of the Brazilian expats are, as well as to the Japan, Europe and several countries in Latin America.

Mercopress

Tags:

  • Show Comments (0)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Ads

You May Also Like

Brazil’s PT Accused of Links to Farc Wins Right to Write Own Version in Veja

Brazil’s ruling party, the PT (Workers Party) had two complaints filed at the Federal ...

Multinationals Helped Brazil’s Dictatorship Intimidate and Kill Workers

Major US and European corporations collaborated intimately with Latin American military dictatorships in the ...

Life’s a Beach

Postcards from Rio By John Miller Postcards from Rio TV News I have been ...

China Is Third Largest Importer of Brazil’s Farm Products

China licensed 14 new poultry producing establishments from Brazil to become their suppliers. With ...

Brazil's presidential candidate Heloísa Helena

In Brazil the Left Can’t Do It Right. And They’ll Lose Again.

Let’s use the Rio de Janeiro example knowing that the same happens with a ...

Japan Might Import 6 Billion Liters of Ethanol a Year from Brazil

Petrobras, Brazil’s state-run oil giant, reports it is studying the possibility of exporting sugarcane-based ...

Brazil’s Mensalí£o Vote-Buying Scandal Was No Invention

There was indeed a vote buying scheme in the Brazilian Congress where the federal ...

2005: It’s Brazil Year in France

Four hundred Brazilian cultural events will be presented during the Year of Brazil in ...

Brazil’s Petrobras Rules Out Any New Investment in Bolivia

Petrobras decided that it will not invest any more money in the project to ...

Ex-Im Bank Guarantees Loans to US Firms Selling to Brazil’s Petrobras

The Export-Import Bank of the United States (Ex-Im Bank) has approved a US$ 39 ...